دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

«ولادیمیر پوتین» طی پیامی پیروزی مجدد «نیکلاس مادورو» در انتخابات ونزوئلا را به وی تبریک گفت. سفیر روسیه در کاراکاس نیز در این رابطه گفت: پیروزی دوباره نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کنونی ونزوئلا در انتخابات این کشور، به تقویت همکاری راهبردی مسکو و کاراکاس کمک خواهد کرد.

پوتین و مادورو

به گزارش همشهری‌آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، «سرگئی ملیک باغداساروف» (Melik-Bagdasarov) سفیر روسیه در کاراکاس در مصاحبه با این رسانه گفت: پیروزی قابل قبول مادورو در انتخابات ریاست جمهوری این امکان را می دهد که انتظار داشته باشیم تحکیم مشارکت راهبردی روسیه و ونزوئلا ادامه داشته باشد.

این دیپلمات روسیه تاکید کرد که انتخاب دوباره مادورو به عنوان رئیس جمهوری، «به توسعه گفت و گوهای سیاسی گسترده که وی در جریان رقابت های انتخاباتی آن را اعلام کرد، تقویت جایگاه ونزوئلا در عرصه بین المللی و تداوم صلح و دیپلماسی در این کشور بولیواری کمک خواهد کرد».

دیپلمات روس اظهار داشت، در کاراکاس، فضای جشن در خیابان ها وجود دارد و هزاران نفر در کاخ ریاست جمهوری جمع شده اند تا پیروزی مادورو را به او تبریک بگویند.

به گزارش ایرنا، مادور در انتخابات روز گذشته (یکشنبه) برای یک دوره ۶ ساله دیگر (۲۰۳۱-۲۰۲۵) بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا برگزیده شد و پیروزی او با واکنش‌های جهانی از اظهارات مداخله جویانه آمریکا تا پیام‌های تبریک شماری کشورهای آمریکای لاتین مواجه شد.

کد خبر 870199
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha